Entri yang Menarik

Monday 1 August 2011

QLED Memaparkan Trump OLED Telah Sempurna

Memang cantik lah kalau skrin pada telefon aku nie macam nie...mantap  gila la..apa pendapat korang

QLED Memaparkan Trump OLED Telah Sempurna

qled-displays-pefected

Sebuah syarikat yang membangunkan bahan termaju, NanoPhotonica, mendakwa telah membangunkan versi yang disempurnakan teknologi paparan QLED boleh direalisasi yang sedia besar-besaran dan diperkenalkan ke dalam pasaran pengguna. Teknologi QLED, yang merupakan pembangunan NanoPhotonica, dipercayai menjadi satu langkah untuk paparan OLED baru-baru ini diperkenalkan dan lebih popular kerana ia menyediakan kualiti gambar yang lebih baik dan penggunaan kuasa lebih rendah di samping mengurangkan kos pengeluaran dan lebih Awet daripada OLED memaparkan. Banyak lagi yang menjanjikan adalah hakikat bahawa paparan ini tidak hanya bertujuan untuk peranti yang lebih kecil seperti tablet dan telefon pintar, tetapi ia adalah kos yang berkesan cukup untuk disesuaikan dalam paparan TV besar.

Beberapa syarikat pembuatan utama yang menghasilkan paparan untuk peranti sedemikian sudah dalam rundingan dengan NanoPhotonica untuk mula menghasilkan peranti dikomersialkan berdasarkan display ini QLED secepat mungkin. Kelebihan prestasi QLED sebelum ini telah disahkan oleh ujian yang ketat dalam makmal bebas yang ramai yang datang dengan kesimpulan yang sama; QLED adalah konklusif yang lebih baik daripada OLED yang paling menghormati.

Dr Christopher Morton, Ketua Pegawai Eksekutif NanoPhotonica, menjelaskan bahawa paparan LED yang sedang menguasai pasaran yang taraf paling rendah kepada alat-alat elektronik segmen pertengahan. Walau bagaimanapun, bersama-sama dengan meleding dalam jumlah yang besar kuasa, mereka juga meninggalkan banyak yang diingini dari segi kualiti gambar. Kelemahan dalam prestasi paparan ini telah agak diperbaiki oleh teknologi OLED yang baru, namun lebih tinggi kos pengeluaran, jangka hayat terhad dan batasan hasil terhad hanya kepada terkecil peranti. Mereka yang memaparkan yang menggunakan teknologi QLED dari NanoPhotonica menyediakan peningkatan yang besar ini dengan menawarkan kualiti gambar yang lebih baik dan menggunakan kuasa 30% kurang daripada itu OLED dan pada masa yang sama mengurangkan kos pengeluaran oleh sekitar 75%.

Sila Tekan Like Bagi Menandakan Anda Sudah Membaca Entri

0 comments:

Post a Comment

Entri Menarik di Blog Lain